28 Oktober, 2008

Hr sabtu aku gi selangor umah m teh aku...ada wat jamuan hari raya..tgh hari tu sampai jer aku trus belasah je apa yg ada lapar gila siot..maunya x lapar dr pg mmg aku x mkn apa pun semata2 nk mkn kat jamuan mak teh aku..katanya menu semuanya spesel..tp mmg best pun x menghampakan..

lepas tu mlm br blk ...umah mama aku..sampai je umah mama aku trus tido penat giler beb..esk pgnyer aku x tau nk wat apa keje umah kakak ipar aku dh setel kan..aku pun tolong la mama aku kemas klinik..pas tu kwn lama aku lak dtg umah ..layan la sekejap borak2..naik ats mandi2..siap2 pas tu aku br tau rupa2nya tayar keta aku pancit aduh tensennya..maunya aku x tensen semlm abg aku si angah yg pakai keta aku sbb dia xder transport nk ke umah mak teh..so aku kesian bg la dia pinjam ..bkn pe kesian kat ank buah aku jer..aku pun mengalah le naik keta ngan mama aku..tup2 jd lain lak trus pancit lak keta aku..arghhhh..tensen2..aku pun bukak la tayar tukar tayar spare pas tu gi la cr kedai tayar..nasib baik hr mggu ada gak kedai yg bukak..kalau x mmg la mau satu hr aku membebel..maunya aku x bengang, bila dh pancit snyp wat x tau jer..leh dia gi beraya lak umah member dia naik motor..mmg aku membebel gak ler depan kak ngah aku ..peduli apa aku biar dia kasi tau sama laki dia a.k.a abg aku tuh ..biar reti bahasa sikit...mmg aku protes..tgh hari tuh aku x tolong pun masak kat dapur..tp aku tolong jg ank buah aku ...hehehe..kesian kak ngah aku ..jd biarlah aku tolong jg ank2 dia sementara dia msk utk lauk tghhari..lps zohor igt nk lelap mata sekejap tp x leh..bukan jenis aku yg suka tido pd wak2 siang..
aku kuar gi round2 town..pas tu asar balik solat jap..lps solat aku trus bersemgt nk basuh keta dh sebulan aku x basuh keta aku...
kul 6ptg siap basuh keta tgk hp ada mis kol..oh bos aku lak yg kol..apa hal????wak2 senja begini kol aku..heran gak aku..aku kol balik..ooooooo..rupa2nya sj nk tau aku wat apa..aku pun bgtau lah aku br hbs cuci keta..terkejut gak dia aku prmpuan basuh keta sendiri..huhuhu..apa igt org prmpuan x leh wat ke???huh!dia nk ajak aku gi training golf rupanya..uh dh senja x mau la aku..awl2 x mau bgtau..lgpun dh hampir setahun aku tgglkan dunia golf ni..dh lupa dh camne skil2 nk pegang kayu golf dan pukul bola golf..hehehe..

pastu aku rs lapar le plak..gi la kedai tom yam dpn umah mama aku tuh..sepinggan nasi goreng ngan segelas air sirap laici aku layan...pergh mmg lapar giler aku ms tuh...kalau mak mertua lalu depan pun mmg aku x nmpknyer..lantak la peduli apa aku janji perut aku mesti aku selamatkan dulu....hahahaha..pas tu aku balik nk mandi dan solat maghrib....

then mlm lepak2 tgk tv sambil dgr radio hp ngan earphone...alkisah mlm tuh!!!!!

duh peningnyer kepala aku..
nk ikut ke x nk..kalau x diikutkan nnt apa lak katanya..kalau ikut aku lak yg susah hati...
pening aku bila memikirkan psl skandal antara bos dan staf ni..kalau bos bujang xper tp ni dh kawin..huhuhu..aku lak mmg dh ada pilihan hati aku sendiri..mcm mana nih..
terseksanya aku..buah hati aku lak mcm x kisah jer..tp aku bersyukur sbb dpt buah hati yg understanding..dia ada gak pesan supaya ikut sj lenggok bos aku tp jgn sampai terjerat dh..bila aku tnya adik aku pendapat yg sama gak...
so aku kena la ikut gak.. mlm tu bos kol aku tetiba ajak aku minum dlm kul 10mlm..ada ke kerja gila tul..mmg sah dia dh betul2 angau..mmg aku x kuar..mana elok org perempuan kuar mlm2 jumpa laki org..huhu..nasib baik dia ok..pastu dia mesej kat aku..dlm mesejnya dia menyatakan ttg perasaannya dan rs bersalahnya kpd wifenya..dia konpius le plak...
aku pun jelaskan aku cuma nk dan ingin keadaan spt biasa ..spt sblm ni kemesraan antara pekerja dgn staff bukannyer mcm skrg..then katanya kalau lah hati dia mcm suis leh switch on and off kan sng..aku jwb la mmg la susah dan aku faham dgn konflik yg dia hadapi..so plez rileks n kool...alhamdulillah buat ms ni dia leh la dgr ckp aku..tak la kritikal lg..huhuhu..bos lak mmg x tau psl aku dan buah hati aku..biar menjd rahsia aku jer
ni la skandal..dan aku mmg ada agenda dan style aku sendiri...
teringat aku dulu ms zaman sekolah2 aku ni mmg bnyk tul skandal hahaha..sbnrnya aku ni mmg suka berkwn dan mudah berkwn tp bila kita berkwn kekadang org yg kita kawan tu mula menaruh perasaan ..mcm mana tu?pelik aku?mudahnya mereka semua jatuh hati.....

Tiada ulasan: