14 Disember, 2008

MERAPU JER!!!

salam semua....

agak lama aku tidak melayari alam blogger ni..sudah seminggu rupanya dan mcam-macam cerita di dalamnyer yang bnyk aku ketinggalan..so aku mengambil masa seharian jugak le utk membaca ,melayari,menjengah dan membelek-belek blog bloggers yg lain2...

semakin hari aku tgk dunia blog ni semakin panas dan hangat sekali..macam-macam citer dan isu yang di perbangkitkan,dikupas,di labonkan dan di ketengahkan.Ada yang bercerita tentang kisahnya sendiri,perilaku harian,citer lucu,lawak jenaka,marah,melepaskan geram dan macam2 lg la...bercerita ttg isu2 semasa yang berlaku di negara kita ,ttg perangai manusia,dan semuanya la..ada yg terasa itu la,ini la..apa sj berlaku yg di sekeliling kita akn di describe kan di dlm blog...huh dh mcm rutin lak kan!!!aku bukan sj ckp ttg org tp ttg aku sendiri gak!!!hahaha...dh mcm artis lak aku tgk blogger2 n semuanyer....termasuk la aku kot!wakakakaka...

Argh!sudah lumrah sikap manusia ada yg suker glemer,low profile,cepat tersentuh,terasa,sng ckp sensitif la,cepat melatah dan bnyk lg la..baru kene tegur sikit dah sentap..emo betul la...aku plak???mcm mana ek?tp apa yg aku tau aku ni susah skit la nk terasa2 ni..buang karan jer..lantak la org nk kata apa pun selagi benda yg aku wat tu x mendtgkan mudarat pd aku,pd semua org aku akn wat..kalau x ok aku xkan wat..itu la aku...sbnrnya segala teguran tu adalah pembina semangat sebenarnya x kira la mcm mana teguran tu,sama ada org tu tegur kita cara elok @ tak itu terpulang yg penting kita ar..diri sendiri ni la yg kene muhasabah diri bila kene tegur..ni x pantang kene tegur skit dh masam muka,terasa..pergh!emo betul...eh apa yg aku merepek ni di subuh hening dan syahdu ni...huhuhu...

ok la aku chow dulu la sblm aku merepek dan terus merepek,sampai jd kerepekbaik aku stop kat sini jer...nnt kiter jumpa dan sambung di entri yg lain k.....daaaaaaaaaaa..

5 ulasan:

R@duan berkata...

tu la dia. dunia blog. tak terbayang pun masa disekolah darjah 1 akan komunikasi cara blog ni. berlabon di alam maya. ntah sapa sapa le orang yang berlabon dengan kita! posmen tak boleh cari makan le...sikit hari lagi! takde sapa nak ngator surat! kalau dulu ada istilah 'sahabat pena'...sekarang tak boleh pakai dah. ! ' sahabat blogger pulak ambik alih.

irdina berkata...

raduan:betul tu raduan..pernah gak saya terfikir psl kecanggihan sistem komunikasi kita skrg ni...mmg jauh sekali bezanya teknologi dulu dan sekarang...adakah di masa akn dtg pos malaysia akan terus beroperasi @ dibubarkan shj kerana teknologi yg semakin dasyat sdg menular di negara kita ketika ini segalanya di hujung jari anda...cuba direnung2kan

armmean berkata...

dlm dunia tenet, dia cam unlimited..xde had..tu la lahirnya blog2 emo la,kutuk2,glamerkan diri sendiri,lepaskan geram..sb. geng2 blog nak lepaskan geram dan semua tu di alam realiti takut yg lain plak yang jadinya..wakakaka..
kesimpulannya..blog ni mcm alam separa sedar-fantasi, bercerita tanpa limit,berbincang,merapu..menghasilkan nukilan2 dikala bosan,sedih,marah,tension dan mcm2..itulah blog..

Tauke Warung berkata...

erm...betul2, yg penting kita enjoyyyy(puteri,tv3)

irdina berkata...

armmean
betul la tu..tp kdg2 kite kene gak tegur menegur di antara 1 sama lain di alam realiti biar bg kesedaran skit....

nik
ya betul..enjoy pun enjoy gak tp jgn sampai lupasegala2nyer dah ler..insyaallah!!