18 November, 2008

entri...cinta....

apa yg anda semua tahu ttg cinta?????..bg aku cinta itu terlalu rumit....rumit untuk di tafsirkan dan di fahami..entah la aku sendiri pun kdg2 tersepit dgn perasaan cinta..cinta pd ilahi pasti membuatkan aku dan kita semua berasa tenang dan kekal abadi..tp cinta kita dgn manusia membuatkan diri kita rs seperti di awangan,alpa,leka,bodoh,pak turut dan apa sahaja.....cinta menjadikan kita semua buta dlm menilai segala-galanya..walaupun perkataan dan maksud cinta itu terlalu indah tp ianya kdg2 cukup menyakitkan.....

mcm aku hingga skrg aku masih mencari cinta yg sejati dr seorg insan yg bernama lelaki..haruskah kita mencr atau membiarkan segala perasaan cinta itu hadir dgn sendirinya...atau kita relakan perasaan cinta itu di rasai dan di nikmati oleh insan yg kita sayangi dan akhirnya kita juga akn di khianti nnt....

cinta bg aku sukar sekali untuk di lafazkan tp mudah utk kita merasainya.....aduh tolong apa yg harus aku lakukan skrg ini!!!aku buntu dlm melayari alam percintaan...susah seh!!!!tolon!tolon!

owh!apa yg wa merepek nih????apa nih?cinta?eh mcm pelik je????wa dh jatuh cinta ke?ngan saper lak nih?sejak bile lak nih???biler lak aku knl dan tau psl cinta nih??rsnyer aku bukan suker sgt ngan cinta nih?eh jiwangnyer aku niH?...eiiiiiii...geli geleman aku bila sebut psl cinta nih!!!!hehehehe,,,sbnrnya mgkn aku dh bosan tahap dewa dewi ni yg aku merepek gila2 psl cinta nih....apa aku nk wat nih???????????????????????????????????

4 ulasan:

dina berkata...

cinta itu sukar ditafsir, ianya lahir dari hati yang ikhlas. tafsiran cinta ke jalan Allah lagi sukar untuk di jawab. aku cadangkan kau baca ayat2 cinta untuk menyelami cinta kejalan kebenaran...

irdina berkata...

thanks Dina!!!
aku dh tgk filem ayat2 cinta..mmg menakjubkan dan sungguh tersentuh hati aku tatkala melihat kesempurnaan Fahri..pengorbana aisya...dan kesetiaan Maria.....tersentuh aku!!!

Tanpa Nama berkata...

CINTA?
erm...pandgan yg diberi adalah betul...tak der yg salah pun,,,sebab manusia sedang menilai sesuatu yg very SUBJEKTIF, dan secara umunya akan melibatkan 2 hati kalau sesama manusia,,kalau hantu tak tau la plak ader hati ker tak,,...erm,,dan yg paling pentig dalam bercinta,,ingat,, walau sesayang macammaner pun pada seseorang,,jgn bagi 100%,,,tinggalkan 20% untuk diri sendiri,,,sebabnyer,,,
akan berguna di KEMUDIAN HARI untuk diri sendiri,,,wallahhua'lam

irdina berkata...

tanpanama
mmg la betul tu sy sendiri pun sependapat ngan awak en tanpa nama...ala biasa la tuh...syagi diri sendiri dulu sblm kita menyayangi org lain kan!kan!kan!