03 November, 2008

wekend yg membosankan....

lepas apa yg berlaku pd hr rabu tu..mmg rs best je..skrg nih aku wat selamba tengin jer ngan en.M..wat macam biasa ..mcm tiada apa yg berlaku...

mggu ni wekend mmg membosankan..aku x tau nk wat apa dan ke mana..hr sabtu aku keje half day..tp balik umah dlm kul 4ptg..sbb gi minum dan lepak2 dulu..pas tu sampai umah rileks jap mandi2..pas tu trus gi umah angah...dlm kul 5ptg lepak umah angah..bosan kuar jap gi round2 kat area tambun..pas tu mama kol suh amik dia lps maghrib dan ajk aku gi umah kwn dia ada mkn2 ..aduh ni yg lemah satu bdn nih..bab mkn ni sensitif skit bg aku..nk pulak bila waktu mlm...bkn pe aku ngah kontrol mkn skrg ni..takut berat aku naik..hehehe..
aduh terkejar2 gak aku amik kak ngah ngan ank2nya..pastu gi amik mama ..pas tu gi umah kwn mama..ayh aku x dpt gi sbb ada kenduri tahlil umah kwn dia..tu yg mama mintak tolong aku dan ajak aku dan kak ngah aku sekali..

lepak mkn2..borak2..kul 11.30 mlm balik..sampai umah x ckp bnyk..cuci muka smyg isyak trus lelap zzzzzzzzzzzzzzzzz..sian b msg dia aku x jwb..kol dia pun aku x angkat..sory b..penat sesgt...

sedar2 bgn pg smyg subuh..ada bnyk msg dr b dan juga mis kol...huhuhu..

pg ahad lps smyg subuh..x tau knp rs cam ngantuk sesgt..selalunyer aku bangun trus mandi dan trus kemas umah tp hr ni rs semcm lak..tido..zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
kul 9.30 pg terjg tu pun lps mama aku dh fire aku dgn jeritan nyer yg menggegarkan..huhu..automatik aku trus bgn dgn pantas aku kemas umah..dlm ms sejam semuanya clear..bayangkan betapa pantasnya aku wat keje stlh kena fire ngan mama aku...huhuhu..pas tu mandi..siap2..breakfast..then dh x tau nk wat apa awl aku masuk dapur masak utk lunch...kul 12.30 dh siap prepare utk lunch..apa lg lunch dh ready..tp perut kenyag lg..mama ngan ayh aku mkn aku duk tgk tv layan citer fav aku csi...kul 3 ptg csi hbs x tau nk wat apa..duk dlm bilik senyap...nk tido dh x leh tido..bc novel sambil layan lagu...nk sambung jurnal maleh..so layan je la lagu..pas tu msg ngan b jap...kul 4ptg igt nk basuh keta tgk cuaca cam nk ujan lak...lepak depan umah..aduh bosannyer!!!terpandang rak kasut..ha ada idea...pilih dan basuh kasut..aku tgk dh serabut jer kasut2 aku kat rak tu..mcm2 fesyen kasut dan koleksi...mana yg ok aku simpan elok2 agk2 dh lama dn rs cam layak jer masuk dustbin aku campak jer...bila di bilang dan di kira rupa2nya bnyk tul koleksi kasut2 aku..huh..dh leh buka kedai kasut bundle ni...

maghrib naik ats mandi2..dh x tau lak nk wat apa..duk memerap dlm bilik..nk mengadap laptop maleh..aku pandang je laptop yg tgh di charge tu..pas tu duk kat katil sambung bc novel sambil layan radio....bermsg ngan b dan adik angkat aku..aduh tersilap anta msg lak..nk anta kat b teranta kat adik angkat aku..aduh malu2!!nasib baik adik angkat aku jenis x kisah..huhuhu..

kul 11.30 gayut ngan b sampai kul 1 pg..pastu trus zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......

Tiada ulasan: